Inschrijven Gratis dagpas

4 handige tips voor meer balans in 2018

Maak je minder druk

Dat lijkt makkelijk gezegd, maar is wel een heel belangrijk. De wereld vergaat echt niet wanneer je een keertje niet de perfecte versie van jezelf bent. Je hoeft echt niet altijd alles voor 100% te doen. Anderen begrijpen ook wel dat je niet altijd alles perfect kunt doen. Naast het feit dat het jezelf meer rust geeft, schept het ook rust in je omgeving.

Start met fitness

Door fitness training wordt het bloed sneller door je aders gepompt met als gevolg een lagere bloeddruk en minder stress. Als je de fitness oefeningen rustig, onder controle en met de juiste techniek uitvoert zul je merken dat je leniger wordt. Naast dat je er beter uit gaat zien, voel je je zowel lichamelijk als geestelijk beter als je regelmatig fitness oefeningen doet.  

Bouw meer rust in

Rust is belangrijk om in balans te blijven. Wanneer je lichaam in rust is, gaat het immuunsysteem aan de slag en dat helpt je om gezond te blijven. Bouw dus, hoe druk je ook bent, iedere dag een paar rustmomenten in. Maak even een lunchwandeling of ga na het avondeten nog een blokje om.

Mediteer

Mediteren helpt om je lichaam en geest in rustiger vaarwater te krijgen. En het is echt niet moeilijk. Zoek bijvoorbeeld een rustig plekje en sluit je ogen. Volg het ritme van je ademhaling, en verder niets. Concentreer je volledig op je ademhaling. Je hoeft niet sneller of langzamer te ademen, maar volg je ademhaling. Je zult merken dat, doordat je je volledige aandacht bij je ademhaling hebt, er nauwelijks ruimte is voor andere gedachten. Wat altijd ontspannen werkt is een yogales. Probeer eens een yogales uit bij een van onze clubs.

Ja. Ik wil graag meer balans in 2018

Clubkeuze