Inschrijven gratis dagpas

FAQ

Welke lessen en fitnessfaciliteiten bieden jullie aan?
Kijk in de nieuwe My Healthclub app voor een compleet overzicht van alle lessen en faciliteiten. De fitness- en groepsles programma's worden, conform de voorschriften van de overheid, buiten georganiseerd.

Hoe lang kan ik fitnessen?
Wij hebben onze tijdsblokken ingedeeld per uur. Dit betekent dat je voor 1 uur fitness kunt reserveren. Na dat uur dient je de fitnessruimte te verlaten. Is er nog een plekje vrij dan kan je voor het volgende uur nog een reservering maken. Wij verzoeken ieder lid aan deze regeling mee te werken, zodat ieder lid de mogelijkheid heeft om een plekje te reserveren.

Ik zie dat een groot aantal lessen 45 minuten duurt. Waarom is dat?
Het is onze verantwoordelijkheid om bezoekers zo veilig mogelijk te laten sporten Door de lessen van 45 minuten houden we 15 minuten over voor ‘het wisselen van de les’. Hierdoor voorkomen we dat vertrekkende en komende sporters te dicht op elkaar komen.

Ik denk een aantal veranderingen te zien ten opzichte van het oude rooster. Waarom is dat?
Wij hebben enorm geïmproviseerd om zo veel mogelijk lessen voor iedere doelgroep in het rooster op te nemen. Wij hebben zelfs een aantal nieuwe lessen opgenomen. Om al deze lessen te kunnen inpassen, hebben we op onderdelen iets moeten schuiven met de lessen.

Wat moet ik zelf meenemen?
Kom in je sportkleding. Houd er rekening mee dat je buiten sport. Zorg ervoor dat jij je kleding aanpast op de buitentemperatuur op dat moment. 

Vergeet ook je handdoek en een gevulde bidon niet.

Gaan de lessen altijd door?
Wij hebben onze stinkende best gedaan om een enorme variëteit aan programma’s en lessen op te tuigen. Het is ons echter nog niet gelukt om een garantie te krijgen op goed weer. In geval van regen kunnen sommige lessen geen doorgang vinden.

Waarom moet ik reserveren?
De overheid stelt terecht zeer strikte eisen aan de beheersing van grote groepen mensen. Dit betekent dat wij in overleg met de instanties een maximum aantal deelnemers hebben vastgesteld per activiteit. Om deze plekken eerlijk en zorgvuldig  te verdelen hebben wij gekozen voor een reserveringssysteem.

Kan iedereen reserveren?
Ieder betalend lid kan de faciliteiten reserveren, behorend bij zijn of haar lidmaatschap.

Van welke faciliteiten kan ik gebruik maken?
Je kunt gebruik maken van alle outdoor fitness en groepsles faciliteiten. Daarnaast kan je met reservering ook gebruik maken van de kidsclub en de zonnebanken.

Van welke faciliteiten kan ik vooralsnog geen gebruik maken?
Je kunt door de voorschriften vanuit de overheid geen gebruik maken van de indoor fitnessfaciliteiten, kleedkamers, en de sauna. In onze horeca kan je vanaf 1 juni (onder voorbehoud) weer een drankje krijgen.

Waarom kan ik de kleedkamers niet gebruiken?
In het veiligheidsprotocol van alle samenwerkende sportaanbieders is bepaald dat kleedkamers niet mogen worden gebruikt om veiligheidsrisico’s voor bezoekers te beperken. Kom dus in sportkleding, want je kunt je niet omkleden. Het is niet mogelijk te douchen.

Moet ik voor elke faciliteit en voor elke les apart reserveren?
Ja, dat is verplicht. Als je je kind naar de kidsclub wilt brengen en zelf aan een les wilt deelnemen, moet je beiden afzonderlijk boeken.

Voldoen jullie aan de eisen van het RIVM?
Ja, wij hebben erg veel tijd besteed om zowel binnen als buiten aan alle voorschriften van het RIVM te voldoen. Als je onze club bezoekt zie je direct alle aanduidingen om de veiligheidsrisico’s goed te managen.

Kan ik bij het fitnessen wel regelmatig mijn handen en de apparatuur reinigen?
Ja, handdesinfectie en apparatuur reiniger zijn volop beschikbaar.

Gelden er voor mijzelf ook nog veiligheidsregels, waar ik me aan moet houden?
Ja, zeker. Dan zijn (op dit moment):
- voel jij je ziek of heb je verhoging? Kom dan niet sporten!
- Is er binnen jouw familie, gezin of huishouden iemand ziek? Kom dan niet sporten!
- Houd altijd 1,5 meter afstand
- Nies altijd in de binnenkant van je elleboog
- Was of desinfecteer je handen met regelmaat
- Reinig alle gebruikte materialen voor en na gebruik
- Verlaat direct na het sporten de locatie

Ik weet niet of ik het erg gezellig vind buiten. Kan ik ook een keer een vriend of vriendin meenemen?
Het kabinet heeft alle aanbieders van sport gevraagd om sportfaciliteiten ook aan te bieden aan niet leden. My Healthclub wil hier invulling aan geven door leden de kans te geven incidenteel max. 1 vriend of vriendin mee te nemen. Deze vriend of vriendin moet dan wel beschikken over een reservering. Vraag je fitnessinstructeur om nadere informatie.

Wat betekent dit voor mijn contributie?
Zoals je waarschijnlijk weet zijn wij per 26 april gestopt met het innen van de contributie. Nu wij weer volop sportmogelijkheden aanbieden per 18 mei, zullen wij op dezelfde datum een gedeeltelijke incasso uitvoeren over de maand mei
(van 18 t/m 31 mei = 14 dagen van de 31). Voor de maand juni zullen wij weer een normale incasso van de contributie uitvoeren.

Ik heb mijn contributie niet volledig betaald en kan nu niet reserveren. Wat moet ik doen?
Betaal alsnog je achterstallige contributie. Zodra deze is verwerkt, kan je weer reserveren. Je openstaande saldo zie je in je My Healthclub app.

Ik heb angst om weer te gaan sporten in dit corona tijdperk. Kan ik ook stoppen?
Wij zouden het erg jammer vinden als je wilt stoppen in deze tijd, waarin het belang van een goede gezondheid met de dag belangrijker wordt. Je kunt stoppen aan het einde van je contractperiode met 1 kalendermaand opzegtermijn. Heb je vragen hierover bel dan met ons servicecenter op 078-655.00.11 op ma t/m vr 09.00 - 12.00 uur of stuur een e-mail aan klantenservice@myhealthclub.nl

Hoe lang gaat deze situatie duren?
Dat weet waarschijnlijk niemand. Wij volgen de politieke besluiten op de voet. Zodra wij de indoor fitness en groepsfitness faciliteiten mogen openen, doen wij dit omgaand. Uiteraard houden wij je hiervan goed op de hoogte.